TRYB PROWADZENIA ZAJĘĆ oraz NARZĘDZIA WYKORZYSTYWANE W KSZTAŁCENIU ZDALNYM – OŚRODEK STUDIÓW AMERYKAŃSKICH (OSA) – SEMESTR ZIMOWY 2020/21

Studia amerykanistyczne I i II st.

1. OSA UW będzie prowadzić zajęcia zdalnie na studiach amerykanistycznych obu poziomów.

2. Wyjątek stanowi konwersatorium “American History and Society” (4219-AL008) dla studentów pierwszego roku studiów I stopnia, którzy chcą i mają możliwość uczestniczyć w zajęciach stacjonarnych. Będą prowadzone przez trzech wykładowców: dr. Marcina Gajka, dr Ludmiłę Janion, prof. Bohdana Szklarskiego.

Zajęcia zostały zaplanowane w trzech największych salach budynku “Ksawerów” al. Niepodległości 22–317, 109 i 116. Zgodnie z wymogami sanitarnymi mieści się w nich następująca liczba studentów (nie licząc wykładowcy):

  • Sala 317 – Maksymalna liczba studentów: 19
  • Sala 109 – Maksymalna liczba studentów: 23
  • Sala 116 – Maksymalna liczba studentów: 14

Zachowane zostaną odpowiednie odstępy pomiędzy uczestnikami zajęć, w związku z czym nie będzie wymagane noszenie maseczek. Wszystkie 3 sale wyposażone będą w płyny do dezynfekcji rąk. Żadne zajęcia nie zostały zaplanowane bezpośrednio po innych w tej samej sali bez przerwy 95 minutowej, podczas której osoba sprzątająca zdezynfekuje wszystkie krzesła i blaty. Dwie z trzech sal – sala 317 i 109 – mają po 2 wejścia, które będą otwarte w trakcie zajęć. Administracja budynku Ksawerów, wyposażonego w dwie klatki schodowe, planuje zorganizować na nich ruch jednokierunkowy – jedna przeznaczona będzie do wchodzenia, druga – do schodzenia.

3. Dopuszcza się również możliwość odbywania zajęć Proseminar (BA) i Seminar (MA) w trybie mieszanym, z możliwością spotkań z prowadzącym. Zajęcia te są prowadzone w małych grupach (max. 9 osób), a spotkania w sali miałyby charakter dobrowolny i odbywałyby się w całej grupie lub indywidualnie. Potrzeba takiego spotkania, jego termin oraz forma, będzie zgłaszana odpowiednio wcześniej do administracji OSA w celu przygotowania sali i późniejszej jej dezynfekcji. Wykorzystane biurka będą specjalnie oznaczone jako wymagające dezynfekcji.

4. Wszystkie zajęcia zdalne prowadzone w OSA będą łączyły uczenie synchroniczne z asynchronicznym. Interakcje asynchroniczne będą polegać na szczegółowym zadawaniu lektur, zadań, ćwiczeń oraz ocenianiu; do tego będą prowadzone regularne spotkania synchroniczne, zgodnie z planem zajęć.

5. Narzędziem wideo-konferencyjnym w OSA będzie ZOOM w przypadku wykładów dla pierwszego roku. W przypadku innych zajęć wykładowcy będą mieli wybór pomiędzy ZOOMem (ograniczenie 40 minutowe) a Google Meet. Z chwilą zakupienie licencji ZOOM przez UW narzędziem komunikacji wszystkich będzie ZOOM dla wszystkich zajęć Ośrodka.

6. Uroczystość rozpoczęcia roku odbędzie się 3 października 2020 roku stacjonarnie dla osób, które się zarejestrują w Auli Dawnej Biblioteki UW. Rejestracja będzie limitowana tak, by liczba uczestników nie przekroczyła 63 osób wymaganych w reżimie sanitarnym, licząc organizatorów, personel obsługujący wydarzenie oraz studentów. Uroczystość będzie transmitowana na żywo na naszym kanale YouTube oraz dostępna na stronie internetowej ASC.

7. Pomieszczenia biblioteki OSA nie są obecnie dostępne dla czytelników. Wypożyczanie książek możliwe jest w korytarzu biblioteki. Książki muszą być zamawiane online lub telefonicznie. Wszystkie zwroty poddawane są 48-godzinnej kwarantannie. Na potrzeby studentów utworzona zostanie tymczasowa czytelnia poza pomieszczeniami Biblioteki, w sali 311, co umożliwi zastosowanie kwarantanny wszystkich używanych książek i regularną dezynfekcję stolików. Stoliki użyte przez osoby odwiedzające bibliotekę będą oznaczane i udostępniane kolejnym czytelnikom po uprzedniej dezynfekcji.

Dr Renata Siuda-Ambroziak
z-ca Dyrektora IAiE ds. studenckich

News

Temporary Change in Małgorzata Gajda-Łaszewska’s Office Hours

June 10, 2025

Dear Students, Małgorzata Gajda-Łaszewska’s office hours on June 11, 2025, will be held online instead of in person. Dr. Gajda-Łaszewska will be available from 2:00 p.m. to 4:45 p.m.

Year 2024/2025

June 12: Beyond Homeland(s) and Diaspora: Russian-Israeli Literature at Multiple Crossroads

June 6, 2025

We would like to invite you to a special guest lecture by Maria Rubins of University College London who will present a talk titled “Beyond Homeland(s) and Diaspora: Russian-Israeli Literature at Multiple Crossroads”. This lecture will examine the transnational, hybrid and translingual character of contemporary Russian-Israeli writing and its unique position within the evolving landscape of Russophone literature on the one hand, and Israeli culture on the other.

Year 2024/2025

June 5: Scaling Migrant Worker Rights. How Advocates Collaborate and Contest State Power

May 30, 2025

We are pleased to invite you to the second lecture of the Western Hemisphere Lecture series in the 2025 Spring semester! In the United States, immigration policy has undergone substantial changes in recent years. These changes have been particularly evident since the beginning of President Donald Trump’ recently inaugurated second term. In her analysis, Professor Xóchitl Bada will address these changes by focusing on the experience of migrant workers.

American Studies Colloquium Series

May 29: Surveillance and AI in the Military (and Beyond)

May 29, 2025

We are pleased to invite you to the last lecture of the American Studies Colloquium Series in the 2025 Spring semester! This lecture focuses on the revelatory power of media technology, particularly AI and other new media innovations. Beginning with an analysis of contemporary military surveillance projects, the presentation looks at the role of drones and similar technologies in making new enemies visible.

Year 2024/2025

May 27: Intersections of Queer and Class

May 27, 2025

We would like to invite you to a discussion meeting introducing the book “Reading Literature and Theory at the Intersections of Queer and Class” (Routledge 2025). We will talk about various crossovers of queer and class in American and German literary texts to explore, among others, queer precarity, intersections of queerness and class privilege, interclass queer sexuality, and lesbian response to class inequalities.